"Ez egy mérföldkő, hatalmas erőfeszítés az ágazat részéről" - értékelte María Luisa Carcedo spanyol egészségügyi miniszter a szaktárca és a cégek között kedden létrejött megegyezést.
A politikus szerint a spanyol felnőtt lakosság 54 százaléka, a gyerekek 40 százaléka túlsúlyos, ezen belül a felnőttek 17, a gyerekek 18 százaléka elhízott.
Rosszabb az arány az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok esetében, akiket jobban érint a rossz táplálkozás okozta elhízás - tette hozzá, és felhívta a figyelmet arra is, hogy az egészségtelen étrend több halálesetért és betegségért felelős, mint az alkohol, a dohány és a drogok.
A megállapodásban 13 kategóriába sorolták a különböző termékeket, és csoportonként határozták meg a cukor-, zsír- és sótartalom elvárt csökkentését.
Például a húskészítmények esetében a cukortartalom 10 százalékos, a zsírtartalom 5 százalékos, míg a sótartalom 16 százalékos csökkentése szerepel.
A 2020-as céldátummal elfogadott együttműködési megállapodás összesen mintegy 4000 élelmiszeripari terméket érint.
Az aláírók között nagy nemzetközi élelmiszer- és üdítőgyártó cégek, például a Kellogg's és a Coca Cola, szupermarket-hálózatok, például a Carrefour és a Lidl, továbbá étteremláncok, például a McDonald's és a KFC is szerepelnek.