Az ügynökség a Hungry Jackkel, a Burger King ausztrál partnerével hozta létre a v2food nevű céget. A hüvelyesekből készített szendvicsbetéttel a marhahús textúráját és ízét akarják utánozni, de rostokban és tápanyagokban gazdagabb, környezetbarátabb változatban.
Ausztráliában a húsmentes hamburgerek eladása 289 százalékkal nőtt 2010 és 2019 között a George Institute for Global Health közegészségügyi kutatóintézet kutatás felmérése szerint.
A CSIRO előrejelzései szerint a növényi alapú fehérjetáplálékok több mint hatmilliárd ausztrál dollár értékű iparággá nőnek 2030-ra.
A Hungry Jack tulajdonosa, Jack Cowin azonban úgy véli, az iparágat nem kell a marhahúságazat ellenségének tekinteni.
„Más közönséget célzunk meg, azokat, akik fenntarthatósági okok miatt most nem vásárolják a termékeinket” – mondta az ABC televízió keddi adásában.
A v2food igazgatója, Nick Hazell elmondta, hogy szükség volt a közös cégre a világ húsfogyasztásának növekedése miatt.
„A tízmilliárd felé közelít a világ népessége, miközben az egy emberre eső húsfogyasztás is növekszik. A kalkulációk azt mutatják, valóban lehetetlen jóllakatni az egész emberiséget” – magyarázta.
A „hamis húsról” úgy tartják, egészségesebb, mint a valódi, Christina Pollard, a szingapúri Curtin Egyetem táplálkozás- és közegészségügy-szakértője azonban elmondta, hogy ezek a terméket gyakran semmivel sem egészségesebbek, mint az eredeti, mivel a hamishús-pogácsák hasonlóan tele vannak zsírokkal és sóval, valamint szintén a túlzottan feldolgozott ételek közé számítanak.