Pinczés Marianna ügyvezető-tulajdonos arról beszélt, a magyar cégek idén maradandót alkottak a világversenyen, nagyon sok terméket díjaztak csillaggal, csillagokkal, de hazánkból most ők szerepeltek a legeredményesebben.
„Tudni kell, hogy a zsűri nem dobálja mindenkinek a csillagokat, ez egy nagy presztízsű verseny, ahol ki kell érdemelni az elismerést. Minket a lisztjeink díjazása lepett meg a legjobban, hiszen azokat felhasználják, sütnek belőle a verseny során, és a kóstolóknak nagyon elnyerte a tetszését. A koronavírus-járvány miatt idén elmarad a Fine Food Expo, ahol a csillagokat begyűjtő cégek kiállíthatják termékeiket, de ezzel együtt a csapatunk nagyon büszke erre a sikerre” – magyarázta Pinczés Marianna.
Great Taste Awards: A Great Taste Awards versenyt az Egyesült Királyságban rendezik meg a legfinomabb étel és ital kiválasztására. A megmérkőzésre bárki jelentkezhet, így kis- és középvállalkozások is felvehetik a versenyt a multikkal szemben. A verseny fontos eleme, hogy a bírák vakon kóstolják a különböző címke nélküli termékeket, így ítéletükben nem befolyásolja őket semmi. Aki ezen a megmérettetésen díjat nyer az a legkiemelkedőbb és legmegbízhatóbb akkreditációt nyeri el. A zsűri egytől három csillagig díjazhat. A versenyben részt vevő termékek kevesebb mint 3 százaléka kapja meg a 3 csillagos elismerést.
A három csillagot megszerző termékek magasan kiemelkedő minőséggel büszkélkedhetnek.
106 országból 12 777 terméket neveztek idén a világ legrangosabb ételkóstoló versenyére. Az 1994-ben alapított, a gasztronómia Oscar-díjaként számon tartott Great Taste Awards független szakértőkből álló szakmai zsűrije három hónapon át kóstolta vakteszteken a címke nélküli finomságokat. A végén bírálatot mindenki kap, ugyanakkor csak a mezőny töredéke mondhatja el magáról, hogy termékeiket csillaggal jutalmazták az ítészek.
Érdekesség, hogy a 2009-ben alapított Grapoila ötlete egy egyetemi feladatból származik. Pinczés Marianna 18 évesen a Budapesti Gazdasági Egyetem első éves hallgatójaként csapatmunkában alkotott komplett stratégiát az akkor nagyon felkapottnak számító szőlőmagolaj készítésére, forgalmazására, majd egy évvel később bele is vágott az üzletbe