A közlemény idézte Maczelka Márkot, a Spar kommunikációs vezetőjét, aki elmondta, a már két éve útjára indított
"Kevesebb cukor - több vitalitás!" kezdeményezésük 50 tonnás cukorcsökkentését mára megduplázták: a hazai fejlesztésű, illetve a nemzetközi beszerzésből származó saját márkás termékeik hozzáadott cukor mennyiségét 2020 végére több mint 97 tonnával mérsékelték.
A közlemény szerint a SPAR Magyarország 2019-ben döntött az áruházaiban értékesített saját márkás termékeiben felhasznált cukor mennyiségének csökkentéséről. Az érintett árucsoportok között üdítők, gyümölcslevek, energiaitalok, szörpök, jégkrémek, édes gabona-, illetve tejtermék-készítmények, müzlik és müzliszeletek, ketchupok és kekszek is megtalálhatóak.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. árbevétele 679,6 milliárd forint volt 2019-ben, 10 százalékkal több az előző évinél, beruházásokra 25 milliárd forintot fordított. A vállalat 13 ezer embert foglalkoztat, a saját üzemeltetésű és a franchise üzletekkel együtt több mint 570 áruháza van Magyarországon.